Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten

Maurits

Wie ben je? Maurits Vertelman ik ben 40 jaar. Vrijgezel-lig en heb twee kinderen, Selina (25) en Maico (16).

Wat doe je? Samen met mijn ouders ben ik eigenaar van groenten speciaalzaak Vertelman. Mijn vader heeft vroeger altijd op de markt gestaan, hij is al 50 jaar groenteboer. Sinds 1997 hebben we een winkel. Eerst op de Leidsche weg, toen even twee en nu alleen nog ons pand op de Beethovenlaan. Ik ben er als zoon van, jong ingerold en ik heb het ontzettend naar mijn zin. Het houd mij wel bezig want ik heb niet zoveel tijd voor hobby’s. Ik ga drie keer per week naar de sportschool om mijn conditie op peil te houden en ik kijk graag naar voetbal………Ajax!

Waar woon je? Ik woon aan het Jan van Goyenplantsoen. Fantastisch leuke buurt met lieve mensen om mij heen. De straten zijn mooi opgeknapt daar kan ik elke dag van genieten.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is heel goed wonen er, zijn maar weinig betere plekken vind ik. De voorzieningen zijn goed en ook het winkelaanbod. Voorschoten heeft ook veel groen. De bereikbaarheid naar andere steden is ook uitstekend.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? De Beethovenlaan heeft dit jaar de ondernemers prijs gewonnen. De klanten kunnen ons gelukkig altijd vinden, ook al liggen wij wat verder van het centrum af. Bij deze rij winkels op de Beethovenlaan staat kwalteit hoog in het vaandel. De parkeerplekken zijn erg smal, hier voor de deur en zouden net een slagje groter kunnen. Wellicht een dingetje voor de toekomst.

Met dank aan Maurits Vertelman

Pin It