Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (41)

41 OGP DreWie ben je? Dré Eversteijn, ik ben 29 jaar en woon samen met Natasja. Zij is 26 jaar. We hebben een ruwharige teckel Moos.

Wat doe je? Ik ben Patisserie adviseur. Ik werk sinds kort bij FrieslandCampina. In melk zitten alle bestanddelen voor de bakker en de patisserie namelijk boter en slagroom. Ik geef demonstraties met deze producten aan vakmensen, ontwikkel nieuwe producten voor de ambachtelijke bakker en sta op beurzen. Ik geef ook advies voor nieuwe stijl van gebak, producten waarvoor ik langs ga bij bakkers. Op dit moment gebruiken veel van de landelijke bakkers FrieslandCampina producten. Als hobby rijd ik motor………wel met mooi weer en we wandelen graag samen met Moos.

Waar woon je? Sinds een half jaar wonen wij in de Van Heuven Goedhartstraat. We hebben het erg naar ons zin. Lekker dicht bij het centrum, een fijne buurt om in te wonen.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is een heel gezellig mooi dorp. Ik kom oorspronkelijk uit Zoeterwoude, dat is klein en er is veel minder te beleven dan hier. Voor mij was het een verademing om hier te komen wonen. Veel winkels en horecagelegenheden, de Vlietlanden naast de deur en je zit ook zo aan het strand.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Wat ik leuk vind is dat we in het begin van 2018 een afval wijzer kregen. Wij zijn nu nog bewuster bezig met het scheiden van afval. Ik wist echt niet dat je ook kartonnen melkpakken bij het plastic mocht doen. Waar ik mij wel aan irriteer is de hondenpoep op straat. Er zijn nog veel honden bezitters die de ontlasting van hun hond niet opruimen. Wij zijn hier altijd heel precies in. Het is een kleine moeite om dit op te ruimen voor je buren, spelende kinderen en andere burgers van Voorschoten.

Met dank aan Dré Eversteijn.

Pin It