Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (43)

43 OGP LouiseWie ben je? Louise Hunter ik ben 57 jaar, getrouwd met Brian (59). Wij hebben samen drie zonen, James (29), Tom (27) en Harry (17).

Wat doe je? Ik ben samen met mijn compagnon eigenaar van “Rainbow Corner Books”. Dit is een mobiele boekverkoop van alleen Engelse kinderboeken. Wij gaan beurzen en festiviteiten af. Verder ben ik een paar uur per week vrijwilliger op de Engelse School……..natuurlijk in de bibliotheek! Ik hou van wandelen en fietsen, het is gewoon fijn om buiten te zijn.

Waar woon je? Wij wonen in Starrenburg II, heerlijk aan het water. We kijken uit over de Vliet. Elke dag is het weer genieten dat wij zo mooi wonen met de Vlietlanden aan de overkant.

Wat vind je van Voorschoten? Oorspronkelijk komen wij uit Engeland (Leeds). Na lang in het buitenland geweest te zijn hebben wij naar een mooi plekje gezocht om ons te vestigen. Voor de jongens ook een rustpunt waar ze hun jeugd en schooltijd konden doormaken. Nu wonen wij al 22 jaar in het mooie Voorschoten. De beste keus die wij toen gemaakt hebben. Voorschoten is groen en een gezellig dorp waar veel georganiseerd wordt. Wij voelen ons hier helemaal thuis.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Voorschoten moet vooral groen blijven. Wat zo mooi is hier, is dat er in de bermen langs de doorgaande wegen veel veldbloemen staan. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan, dat vind ik mooi. De mix van alle verschillende huizen en bewoners maakt Voorschoten tot een mooie combi. Ik wil ook het cultureel centrum met de bioscoop noemen en de concerten in de Vredeskerk. Voorschoten is super! Laten we het vooral zo houden.

Met dank aan Louise Hunter.

Pin It