Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (61)

Wie ben je? Heleen Zanoni, ik heb twee zonen Howard (29) en Harwin (23).

Wat doe je? Ik ben thuiszorg medewerkster, ik werk in de huishouding bij mensen die door ouderdom of met een beperking hun gehele of gedeeltelijke huishouden niet meer zelf kunnen doen. Ik doe dit dankbare werk 22 uur per week en doe het met veel inzet en liefde. Verder vind ik het leuk om alle politieke onderwerken van Voorschoten te volgen want ik heb overal een mening over. Eigenlijk weet ik niet bij welke politieke partij ik zelf hoor. Als alles maar voor Voorschoten goed is. In mijn vrije tijd lees ik graag.

Waar woon je? Ik woon op de Bernhardlaan samen met mijn jongste zoon. We wonen hartje dorp en lekker dicht bij het trein station.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is prettig wonen. Ik kom oorspronkelijk uit Den-Haag. Veertig jaar geleden ben ik hier met mijn toenmalige man komen wonen. Ook voor onze zonen vond ik het een fijne omgeving, ze hebben lekker buiten kunnen spelen en de natuur in kunnen gaan. Voorschoten is mooi groen maar dit zou net iets beter onderhouden mogen worden door de gemeente.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Waar ik woon staan hoge bomen die heel veel licht uit mijn huis houden. Ook maken de bomen veel rommel. Als ik daar de gemeente over bel wordt ik voor mijn gevoel afgescheept door de telefoniste; dat de enige oplossing is om de bomen te kappen wat natuurlijk onzin is. Wordt er wel naar de burger geluisterd vraag ik mij af!! Dat is jammer en zou een stuk beter kunnen.

Met dank aan Heleen Zanoni

Pin It