Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (63)

Wie ben je? Katja van der Klaauw. Ik ben 56 jaar en ik ben getrouwd met Hans (61). Wij hebben twee zonen Xander (24) en Yvo (21).

Wat doe je? Ik ben Master Manueel Therapeut in Praktijk Frisolaan. Daarnaast ben ik Locatie Coördinator Chronische Zorg in samenwerkingsverband GEZond Voorschoten. Binnen dit samenwerkingsverband willen wij in Voorschoten één gezondheidscentrum opzetten, waarin alle disciplines met elkaar samenwerken. Daarmee realiseer je korte lijnen voor de patiënt en intensieve contacten tussen huisartsen, fysiotherapie, diëtiste, apotheek enzovoort. Alles onder één dak.

Waar woon je? Wij wonen in Noord Hofland. Het is hier heel erg fijn wonen met veel groen om ons heen in een rustige wijk. We willen er nu blijven wonen omdat de Rijnlandroute onder de grond gaat. Als de Rijnlandroute in een open bak was uitgevoerd zou dit bijna door onze achtertuin zijn geweest en dat zou ons woongenot een stuk minder gemaakt hebben. Gelukkig is dit niet het geval.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is een fijn dorp met de grote steden dichtbij. De sport- en zorgvoorzieningen zijn hier erg goed, zelfs met wat kleinere klinieken in de buurt.
Ook het dorpse karakter is mooi met heerlijke restaurantjes in en rond het centrum. Ik merk wel dat het drukker om ons heen wordt, er zijn meer wijken bij gekomen en dus ook meer verkeer.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Realiteit is dat de gemeente op zijn centjes moet passen en we ons geen grote plannen kunnen veroorloven. Ik hoop dat de sport- en zorgvoorzieningen op niveau blijven zonder dat dit te duur wordt. Houd Voorschoten betaalbaar!
Wat ik een erg leuk plan vind zijn de “Tiny Houses” net over de brug in Leiden; zo`n project zou ik in Voorschoten ook wel willen zien. Zo krijgen starters meer de kans gepaste woonruimte te vinden.

Met dank aan Katja van der Klaauw.

Pin It