Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (64)

Wie ben je? Jeroen van Stralen, ik ben 49 jaar. Ik ben getrouwd met Jennifer en ik ben vader van twee schatten van kinderen: Amber (19) en Mink (13).

Wat doe je? Ik ben makelaar in Voorschoten. Als jongen van 18 jaar oud ben ik begonnen als huisschilder bij Zitman&Co. Dat heb ik zo’n 8 jaar gedaan. Daarna ben ik bij De Raad Vastgoed gaan werken als bouwkundig beheerder. Dat heb ik 7 jaar met heel veel plezier gedaan. Ook heb ik zelf (met een aannemer) een heel huis verbouwd en toen nog meer interesse gekregen in huizen. De makelaardij kriebelde al een tijdje bij mij. Veel met mensen omgaan en vaak op pad, leek mij heel leuk…natuurlijk kwam er veel meer bij kijken… Eerst heb ik bij een makelaar gewerkt om het vak te leren, ik had mij franchise ingekocht en heb daar veel geleerd. In 2009 ben ik aan de Treubstraat 17 voor mijzelf begonnen. Precies in de crisis tijd! Binnenkort bestaat ons kantoor dus al weer 10 jaar! Sinds april vorig jaar heb ik mijn kantoor aan de Leidseweg 58. Een huiselijk kantoor waar een ieder zich snel thuis voelt. Het idee dat ik daar als klein ventje verf haalde en daar nu woningen mag verkopen is wel extra leuk!

Waar woon je? Wij wonen in het Voorsche Park. Heel erg naar ons zin. “Het is een schattig huisje”, zegt de goedlachse Jeroen.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is helemaal TOP. Het heeft echt alles wat je zoekt in een dorp. Mooie huizen en vooral hele lieve mensen. Hier doen mensen nog wat voor elkaar en dat is mooi om te zien in deze gehaaste maatschappij.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Ik ben (bijna) alleen maar positief over Voorschoten. Er zijn hier goede basis scholen en er is een goede infrastructuur. Het wordt wel tijd om het cultureel centrum en alle perikelen daaromheen eens goed aan te pakken want het wordt er daar niet fraaier op.

Met dank aan Jeroen van Stralen.

Pin It