Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (65)

Wie ben je? Geert Jan van de Ende, ik ben 59 jaar. Getrouwd met Karin (55) en wij hebben één dochter van 20 jaar.

Wat doe je? Ik ben productie coördinator bij uitgeverij Bril aan de Platijnstraat in Leiden. Ik heb het vak daar helemaal van het begin mogen leren. Alles gaat tegenwoordig digitaal en dat maakt het zaken doen overzee, “wij werken veel met India”, een stuk gemakkelijker en sneller. Wij geven alleen maar (klassieke) wetenschappelijke boeken uit, over religie, filosofie, historische onderwerpen en ook in het Aziatisch. Mijn werk is mijn hobby, ik ben echt gelukkig met mijn leuke werk.
Verder wandel ik graag met mijn hond, zit ik graag op mijn fiets en sta ik graag achter het fornuis, tot grote vreugde van mijn vrouwen.

Waar woon je? Wij wonen achter de Lindehoeve. Fantastische mooie groene omgeving en we hebben een hele leuke groep buren hier bij elkaar waar we erg close mee zijn. In de zomer gaan we regelmatig spontaan BBQen met mooi weer. Erg gezellig!

Wat vind je van Voorschoten? Ik ben geboren aan de Willem de Zwijgerlaan, woon hier dus al mijn hele leven. Ik heb Voorschoten zien worden naar wat het nu is. De Voorstraat is erg gezellig en mooi, de Schoolstraat daarin tegen vind ik rommelig. Ik denk ook dat de horeca het hier te veel voor het zeggen heeft, de grote evenementen worden steeds groter met meer last voor de direct omwonenden. De Hudson vind ik een grote verbetering zo blijft er een gezonde concurrentie. Verder vind ik dat de parken hier allemaal goed onderhouden worden.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Wij wonen vlak bij het Teerveldje. Het liefst zie ik het Teerveldje zo snel mogelijk verdwijnen en dat er dan sociale huurhuizen voor in de plaats komt. “Dan schrijf ik mij meteen in”! De overlast die wij al bijna 9 jaar hebben van de hangjongeren en wat dit allemaal met zich meebrengt, zijn wij nu wel heel erg zat en wij hopen dat er nu echt constructief iets aan gedaan gaat worden.

Met dank aan Geert Jan van der Ende.

Pin It