Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (72)

Wie ben je? Sandra Poppelier, ik ben 49 jaar en heb een relatie met René. Ik heb twee kinderen Celine (20) en Robin (18). Ik heb twee hondjes Puck en Zwieber.

Wat doe je? Ik ben in dienst bij een drukkerij in Leiden. Het is een baan met veel variatie, er wordt veel etalage materiaal gemaakt. Het is allemaal maatwerk, snijteksten op allerlei voorwerpen en zelfs geborduurde letters op stof dus met de naaimachine. Mijn grote uit de hand gelopen hobby is het organiseren van kinderpartijtjes: “Schmink’Ster’Sandra”. Ik heb hier een heel feestpakket voor: schminken, glitter tattoos, foam clay, zandtekenen, ballon vouwen, belly paint, hairwraps en ik druk op allerlei voorwerpen ook op stof, letters of figuren. Hier haal ik al mij positieve energie uit, het is erg leuk om te doen. Ik ben ook vrijwilliger bij de speel-o-theek hier in Voorschoten.

Waar woon je? Wij wonen in de Sixlaan. Een hele fijne gezellige buurt. We hebben gezellige buren en het is kindvriendelijk. Boschgeest is prettig om te wonen, het centrum, de trein en de supermarkt zijn lekker dicht bij.

Wat vind je van Voorschoten? Ik ben geboren in Zwijndrecht. Met mijn nu ex-man ben ik toen in een nieuwbouw appartement komen wonen in Starrenburg I. Daarna hebben we in de Tulpstraat gewoond. Voorschoten is geweldig hier ga ik niet meer weg. Door alle kennissen en vrienden die ik nu heb en de gezellige Voorstraat vind ik het hier prima. Alle steden zijn dicht bij en ik wandel graag met de hondjes in het groen hier in de buurt.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Voorschoten mag van mij zo groen blijven als mogelijk is. Jongelui van 15 tot 20 jaar hebben niet zo veel. Vroeger hadden we de Lindehoeve en het Basement. Nu hangt de jeugd op straat en in de parken. Hier zouden wij eens wat voor moeten verzinnen. Verder ben ik heel tevreden en vind ik dat er veel georganiseerd wordt. Ik was een keer zondagmiddag op life muziek afgekomen in “Het Wapen”, alle leeftijden waren vertegenwoordigd; jongelui, ouderen en gezinnen met kinderen mengen in Voorschoten goed met elkaar.

Met dank aan Sandra Poppelier.

Pin It