Marleen Persoon interviewt inwoners van Voorschoten (73)

Wie ben je? Frank ten Have, 59 jaar en getrouwd met Carola. Wij hebben drie zonen Paul, Max en Ivo.

Wat doe je? Ik ben partner bij Deloitte. Ik adviseer met name overheden op het terrein van ruimtelijke en economische ontwikkeling. Dus als er een nieuwe wijk wordt ontwikkeld dan word ik betrokken bij het project. Daarbij kijken wij naar financiële haalbaarheid, duurzaamheidseisen en samenwerking met bouwers en ontwikkelaars. Ik heb projecten door heel Nederland met een groep adviseurs. Verder ben ik voorzitter van de Ondernemers vereniging hier in Voorschoten en ik ben betrokken bij de “ Binnenvest ”, dit is een organisatie voor dak en thuislozen in Leiden en omstreken. Verder wil ik nog kwijt dat ik de ziekte Alopecia gekregen heb. Dit is een auto-immuunziekte waarbij de haargroei van binnenuit geblokkeerd wordt. Soms komt dit ook plaatselijk voor dan wordt het Alopecia Areata genoemd. In het begin vond ik het heel moeilijk maar nu iedereen aan mij gewend is zonder haar heb ik er vrede mee.

Waar woon je? Ik ben geboren en getogen in Voorschoten. Nu wonen wij al 15 jaar aan de Leidseweg tegenover de Laurentius kerk. Alle zonen zijn uit huis dus we hebben ruimte genoeg met zijn tweetjes. Ons huis stamt uit 1910 en wij hebben het helemaal in originele staat terug gebracht. Het is hier heerlijk wonen, dicht bij het centrum en we hebben vaak onverwachts aanloop, wat wij gezellig vinden. Het is hier met recht een “ warm bad “.

Wat vind je van Voorschoten? Voorschoten is prachtig. We hebben een mooi centrum en veel activiteiten met en door vrijwilligers. Veel groen maakt Voorschoten zo uniek en ik hoop dat de Duivenvoorde corridor, Beresteijn, Berbice, Bijdorp en de parken in stand blijven zoals ze nu zijn.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Wat ik jammer vind is dat de Duivenvoorde corridor bebouwd gaat worden. Deze groene strook geeft juist de kwaliteit weer van Voorschoten. Als er dan gebouwd moet worden doe dit dan in het centrum. Bouw woningen voor jongeren en ouderen zodat wij een gevarieerde groep inwoners behouden.

Met dank aan Frank ter Haven.

Pin It