Marleen Persoon interviewt belangrijke mensen voor Voorschoten 

Wat doe je? Ik ben een goedheiligman die elk jaar op 5 december lekkernijen en cadeautjes uitdeelt aan alle kinderen. Heel vroeger deelde Sint Nicolaas eten en geld uit aan de arme kinderen maar in de loop der jaren is dit veranderd in snoepgoed en presentjes. Verder heb ik één grote hobby en dat is dat ik alles wat de bak en suiker Pieten maken, altijd wil proeven. Ik kan er niet van afblijven: de pepernoten, de chocolade letters, de dikke speculaas………maar mijn favoriet is het gevulde speculaas met het echte amandelspijs. Ja Sinterklaas is een oude snoeperd. Als mijn pij te strak wordt doe ik een paar dagen rustig aan. Verder hou ik van lezen, vooral mooie gedichten en de mooie tekeningen van jullie bekijken. Helaas worden mijn ogen wat ouder vandaar dat ik verschillende brillen heb. Ja Sinterklaas is als het om brillen gaat wel een beetje een ijdeltuit!

Waar woon je? Alhoewel mijn verre voorouders in Turkije geboren zijn woon ik al jaren in Spanje. Elk jaar kom ik naar Nederland en dan kom ik ook bij alle lieve kinderen in Voorschoten langs. Als jullie maar je verlanglijstje op tijd af hebben dan doen mijn pieten de rest.

Wat vind je van Voorschoten? Ik vind het geweldig om elk jaar hier op bezoek te komen. Het is hier altijd gezellig en er zijn helemaal geen stoute kinderen. Ook de ouders van alle kinderen leveren altijd ruim op tijd de verlanglijstjes in en dat werkt voor mij heel prettig. Sommige huizen zijn wat moeilijk te bereiken maar het is mij nog elk jaar gelukt om niemand te vergeten. Ik kom erg graag in Voorschoten.

Wat zou je willen veranderen aan Voorschoten of heb je leuke ideeën voor Voorschoten? Oooh dat is een moeilijke vraag. Voorschoten is al zo’n fijn dorp. Maar ik maak me wel een beetje zorgen dat de lieve kinderen van nu, later niet in Voorschoten kunnen wonen, omdat er niet genoeg huizen voor hen zijn. Ik hoop dat er in de toekomst veel goedkopere huizen komen zodat ik elk jaar nog meer kinderen hier kan blijven ontmoeten.

Met dank aan Sinterklaas

Pin It